Sudėtingi vingiai dėl greičio ribojimo kalnelioK. Putelio nuotr.

Sudėtingi vingiai dėl greičio ribojimo kalnelio

Jau ne vienus metus užusalietės Laima Pečiulienė ir Jolanta Čepienė deda daug pastangų ir mina įvairių institucijų slenksčius, teikdamos prašymus ir siekdamos, kad gyvenvietėje esanti Taikos gatvė būtų nors kiek saugesnė. Tačiau greičio ribojimo kalnelis čia iki šiol dar neįrengtas.

Sausio 27-oji – tarptautinio Holokausto aukų atminimo diena
„Jonavietės“ padėkos vakare – džiugios akimirkos
Pašto reforma: ateities laiškininkas Jonavos dar nepasiekė

Eismo įvykis – ne vienas

L. Pečiulienė Taikos g. 2 name gyvena nuo 2003-iųjų ir tvirtina, kad šioje gatvėje nėra saugu. „Policijos suvestinėse turi būti fiksuoti faktai apie eismo įvykius. Pamenu, tais pačiais metais, kai apsigyvenome, lengvasis automobilis įvažiavo į stulpą, esantį mūsų sklype. Stulpas buvo nulaužtas, mašina apvirto. Į kaimynės sklypą buvo įvažiavusi kita mašina. Tą patį galėtų paliudyti daugelis gyventojų. Be to, netoli mūsų namų buvo mirtinai sužalotas vyriškis. Matėme, kaip viskas vyko čia pat – galėjome net nufotografuoti“, – „Naujienoms“ yra sakiusi L. Pečiulienė.

Pasak J. Čepienės, šia gat­ve automobiliai ne važiuoja, o tiesiog skrieja. Skubama, lekiama ir visiškai nepaisoma Užusalių gyvenvietėje nustatyto maksimalaus greičio – 50 km per valandą. Pavojus gresia ir pėsčiųjų gyvybei. Be to, neretai sulaužomos ir žemės sklypus juosiančios tvoros, kai į jas atsitrenkia nespėjusios laiku sustoti mašinos.

Taikos gatvės kai kurie gyventojai kartais net bijo išeiti į kelią. Pavojus atsitrenkti į lekiantį automobilį kyla ir tiems žmonėms, kurie iš savo kiemo į gatvę bando išvairuoti mašiną.

Sukliudė reorganizacija?

Dar 2016 metais moterys kreipėsi į buvusią valstybės įmonę „Kauno regiono keliai“. Gautas atsakymas lyg ir teikė vilčių, kad gatvė taps saugesnė – teigta, kad greitį ribojantis kalnelis, esant pakankamam finansavimui, bus įtrauktas į 2017 m. rengiamų saugaus eismo priemonių sąrašą, prieš tai gavus raštišką Taikos g. gyventojų sutikimą-neprieštaravimą apie būsimą greičio mažinimo priemonę.

Gyventojų parašai netrukus buvo surinkti ir perduoti įmonės atstovams. Atėjo 2018-ieji, tačiau pažadai neištesėti. „Iki dabar su mumis niekas neben­drauja, jokios informacijos negauname. Gal išvis tie dokumentai yra numesti į stalčių ir trūnija, niekas į juos dėmesio nekreipia? Štai Kalnėnuose žmonės surinko parašus ir per dvi savaites jiems buvo įrengtas „gulintis policininkas“. O kodėl mes turime taip ilgai laukti?“ – piktinosi moterys.

VĮ „Kelių priežiūra“ Komunikacijos projektų vadovė Giedrės Čekavičienės teigimu, dar prieš įmonės reorganizaciją, įvykusią 2017-aisiais, buvo parengtas techninis projektas įrengti kalnelius ir perduotas Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD), kuri turėjo skelbti konkursą rangos darbams atlikti. Tačiau ši konkurso nepaskelbė, neparinko rangovo, todėl darbams atlikti neskirtas finansavimas. Nuo 2018 m. sausio 1 d. LAKD tapo atsakinga už saugaus eismo programos vykdymą.

Neatsakinga už kitų pažadus

LAKD Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus patarėja Reda Kašelionytė apgailestauja dėl susiklosčiusios situacijos ir informuoja, kad Kelių direkcija perėmė funkcijas iš 11 valstybės įmonių, tarp jų ir VĮ „Kauno regiono keliai“.

„Kadangi Lietuvoje yra 21 241 km valstybinės reikšmės kelių, todėl visų rekonstruotinų ar remontuotinų ruožų projektų bei bet kokių saugaus eismo priemonių įgyvendinimas dėl finansinių galimybių bus atliekamas tik pagal prioritetinę eilę nepriklausomai nuo ankstesnių priimtų sprendimų. Atkreipiame dėmesį, kad Kelių direkcija negali būti atsakinga už kitų institucijų neįgyvendintus pažadus. Nuo birželio 14 d. buvo patvirtinta eilės sudarymo metodika. Vadovaujantis ja, bus sudaroma prioritetinė saugaus eismo priemonių, tarp jų ir greičio mažinimo kalnelių, įrengimo eilė visame Lietuvos valstybinės reikšmės kelių tinkle“, – informavo R. Kašelionytė.

Ji ragina Užusalių Taikos gatvės gyventojus persiųsti prašymą dėl greičio mažinimo kalnelių įrengimo bei visą susirašinėjimo medžiagą su VĮ „Kauno regiono keliai“ LAKD, kad pastaroji galėtų vertinti informaciją, sudarydama prioritetinę eilę. Sąrašas interneto tinklalapyje bus paviešintas iki 2018 m. pabaigos.

KOMENTARAI