Problemų kamuolyje – vairuotojai, pėstieji ir dviratininkaiAutomobilių spūstys rytais ties sankryža į Jonavą jau tapo kasdieniu reiškiniu. D. Kasparavičienės nuotr.

Problemų kamuolyje – vairuotojai, pėstieji ir dviratininkai

Neseniai posėdžiavo rajono Saugaus eismo komisija (SEK), kuriai ir toliau vadovaus mero pavaduotoju tapęs Erlandas Andrejevas. Svarstyta keliolika prašymų ir pasiūlymų – nuo svarbių didelei bendruomenės daliai iki rūpimų tik vienai organizacijai ar gyventojui. Atkreipiame skaitytojų dėmesį į keletą, mūsų manymu, reikšmingesnių iš jų.

Klausiame jonaviečių: ar girdėjote apie „Tėvų liniją“?
Šveicarijos bendruomenė atvertė istorijos lapą
Jonavietės: „Kodėl šventės vaikams vyksta jų pietų miego metu?“

Spūstys tebeliks

Į komisiją kreipęsis Jonavos r. policijos komisariato viršininkas Šarūnas Martinkėnas prašė spręsti itin aktualią miesto J. Ralio g.–Taurostos g.–Plento g. žiedinės sankryžos problemą.

Pasak PK rašto, pastaruoju metu dėl minėtoje sankryžoje padidėjusio transporto priemonių srauto susidaro eismo spūstys. Darbo dienomis, rytais, jos siekia 2,5 kilometro. Todėl siūloma šioje vietoje įrengti apylanką Plento gatvėje, kuri Taurostos gatvės link važiuojančių transporto priemonių srautą nukreiptų šalia sankryžos.

Tačiau SEK nariai tokiai apylankai nepritarė, nes jai trūksta vietos. Be to, tikimasi, kad per vienus–dvejus metus bus įrengtas pietrytinis Jonavos aplinkkelis, ir tuomet šios problemos nebeliks. Pirmasis jo įrengimo etapas bus vykdomas  nuo Ruklos pusės. Tačiau kada darbai prasidės ties Šveicarijos seniūnija, dar nežinoma, nes tebevyksta žemės paėmimo visuomenės reikmėms procedūros.

Kadangi minėta žiedinė sankryža priklauso Lietuvos automobilių kelių direkcijai, miesto seniūnas Povilas Beišys įpareigotas kreiptis į ją dėl galimybės užsakyti sankryžos studiją ir nustatyti, kur yra didžiausi kliuviniai bei kaip juos galima būtų pašalinti.

Tad kol kas vairuotojai ir toliau gaiš laiką spūstyse.

Šį ženklą prašę panaikinti Kosmonautų g. 30-ojo namo gyventojai nieko nepešė – komisija jų prašymui nepritarė. D. Kasparavičienės nuotr.

Ženklo nepanaikino

SEK gavo Kosmonautų g. 30-ojo namo gyventojo Gedimino T. laišką su 35 jį palaikančių kaimynų parašais.  Žmogus nepatenkintas maždaug prieš metus jų kieme pastatytu kelio ženklu, draudžiančiu nuo 7 iki 16 val. statyti automobilius. Anot gyventojo, tai sukelia nepatogumų, nes kieme neužtenka vietos automobiliams, tenka jos ieškoti kituose kiemuose arba statyti mašiną gatvėje, taip sukeliant sunkumų kitiems eismo dalyviams, viešajam transportui. Pastaruoju metu namo gyventojai, kartu ir pareiškėjas, pradėjo gauti baudas už automobilio statymą neleistinoje vietoje. Gediminas T. prašė praplatinti automobilių stovėjimo aikštelę arba panaikinti draudžiamąjį kelio ženklą ar bent jau pakeisti draudimo statyti laiką.

Komisija prašymui nepritarė, nes kiltų problemų, esant reikalui, įvažiuoti specialiajam transportui, ypač šiukšliavežei. Be to, nuėmus ženklą, kieme papildomai tilptų tik 4–5 automobiliai. Pasak SEK pirmininko E. Andrejevo, problemų dėl mašinų statymo yra ne viename daugiabučio kieme. Jos pamažu sprendžiamos.

Gyventojams rekomenduota netelpančius šio namo kieme automobilius statyti šalia PC „Maxima“ esančioje ir kitose viešose aikštelėse.

Situacija pagerės

Sodų g. 31-ojo namo gyventojai (pritarta 25 parašais) komisijos prašė įrengti saugaus eismo priemones prie įvažiavimo į jų daugiabutį: pastatyti ženklą „Tik Sodų g. 31 namo gyventojams“, taip pat įrengti saugaus eismo priemonę su greičio ribojimo ženklu iki 10 km/val.; saugaus eismo kalnelius ties įvažiavimu į Sodų g. 31-ojo kiemą ir ties garažais link Sodų g. 37 namo bei uždaryti įvažiavimą į Sodų g. 37 namo kiemą (yra dar vienas įvažiavimas Kauno g.), paliekant tik vieną įvažiavimą į Sodų g. 31 namo kiemą.

SEK posėdyje dalyvavusi Sodų g. 31-ojo namo gyventoja Nelė Vološinienė akcentavo, kad žmonės, ypač vaikai, savo kieme jaučiasi nesaugiai. O didžiausią nesaugumą kelia Sodų g. 37-ojo namo gyventojų automobiliai, kurių vairuotojai esamų apribojimų dažnai nepaiso.

Komisijos nariai svarstė įvairius variantus.

Kol kas prašytos saugaus eismo priemonės nebus įrengtos, nes miesto seniūnas P. Beišys informavo, kad Sodų g. 31-ojo namo kiemas įtrauktas į šiemet tvarkytinų teritorijų sąrašą. Pažadėta, kad situacija šioje vietoje pasikeis į gerąją pusę.

Po tiltu per Nerį susiaurėjęs dviratininkų takas be pažymėtų judėjimo zonų yra nesaugus. D. Kasparavičienės nuotr.

Dviratininkai – nekultūringi?

Jonavietis Gvidas M. laiške SEK pateikė diskusinio pobūdžio pasiūlymus dėl eismo saugumo didinimo po Jonavos tiltu per Nerį Kauno link. Čia esantis dviračių takas yra daug siauresnis negu kitose nuo tilto nutolusiose atkarpose. Be to, atkarpoje po tiltu nėra pažymėtos judėjimo zonos pėstiesiems ir dviratininkams. Kadangi takas po tiltu yra kilpos (U raidės) formos,  matomumas iš abiejų jo pusių yra ribotas. Ties tiltu nėra ir jokių dviračių judėjimą sulėtinti skatinančių įrenginių, kaip tai padaryta kitose miesto vietose, todėl čia dviratininkai važiuoja gana dideliu greičiu.

Komisijos nario, UAB „Jonavos autobusai“ direktoriaus Otaro Urbano teigimu, dviratininkai Jonavoje jau tampa problema: „laksto“ dideliu greičiu, važiuoja per pėsčiųjų perėjas. Pasak direktoriaus, jau ne kartą vos pavyko išvengti chuliganiškai važiuojančių dviratininkų susidūrimo su autobusais.

Atsižvelgus į gyventojo laišką ir SEK nariui Edmundui Mulokui pasiūlius, nutarta įpareigoti miesto seniūną įrengti minėtoje dviračių tako vietoje informacines lenteles, tikintis, kad žmonės įpras laikytis tvarkos.

P. Beišys taip pat informavo, kad dviračių takų nuokalnėse bus įrengtos „tarkos“ iš termoplastiko. „Bet ar tai pakeis dviratininkų kultūrą?“ – abejojo jis.

Kol kas – be pokyčių

Kunigiškių g. (Jonava) gyventojas Raimundas S. skundėsi ir šios gatvės bendruomenės vardu prašė SEK atkreipti dėmesį į susidariusią situaciją: duris atvėrus prekybos centrui „Maxima“, o vėliau – „Ermitažui“, išasfaltuotas naujas kelias. Pasak laiško, neilga (200–300 m) kelio atkarpa tapo malonumu greičio mėgėjams, sunkiasvorių automobilių stovėjimo ir „Maximos“  vilkikų priekabų atkabinimo aikštele.

Komisijos prašoma įrengti greitį ribojančius kalnelius ir pastatyti ženklą „Gyvenamoji zona“ arba „Riboto greičio zona“ (dabar jo galiojimas baigiasi ties „Maximos“ ir „Ermitažo“ riba).

Nutarta kol kas minėtų priemonių nesiimti, o persiųsti gyventojo laišką su gautomis nuotraukomis PC „Maxima“ administracijai ir paprašyti, kad būtų atsižvelgta į gautą skundą.

Jonavos ligoninės direktorė Aldona Balutienė paprašė surengti išvažiuojamąjį posėdį ir įvertinti transporto judėjimą ligoninės teritorijoje – galbūt čia tikslinga įrengti automobilių stovėjimo aikštelę. Pasak direktorės, Konsultacijų poliklinikoje kasdien apsilanko apie 500 pacientų, kurie savo automobilius stato kur tik randa vietos, tuo tarpu greitosios medicinos pagalbos automobiliai turi skubiai privažiuoti prie ligoninės; į ligoninės maisto ruošimo skyriaus sandėlius produktus atvežantis šaldiklių tipo transportas negali išsukti dėl pastatytų  automobilių ir kt. Be to, ligoninėje dirba 440 žmonių, iš jų apie 70 proc. atvyksta automobiliais, kuriems aikštelės nėra.

Išvažiuojamasis komisijos posėdis nebus rengiamas – SEK informavo, kad projektas automobilių stovėjimo aikštelei įrengti jau yra, bet kol kas teks palaukti finansavimo.

Žvyrkelių neremontuoja

Miesto seniūnas P. Beišys pusiau rimtai siūlė, kad reikėtų paruošti standartinį SEK atsakymą besikreipiantiems dėl eismo problemų, kurios kyla žvyrkeliuose: „Komisija žvyrkelių neremontuoja, o dėl viršijančių greitį vairuotojų kreipkitės į policiją.“

Skaruliečių vardu į komisiją parašiusi Judita Puišo priminė, kad miesto Skarulių ir Pramonės gatvės yra žvyrkeliai.  Eismas, kaip ir mieste, čia ribojamas iki 50 km/val. Vairuotojai dažnai nesilaiko šių apribojimų. Pasak moters, kylantys dulkių debesys yra pavojingi pėstiesiems, nes jų gali nepastebėti ir partrenkti vairuotojai. Dažnas dviratininkas taip pat nenori važiuoti dulkių debesyse, nors į Skarulius nutiesti dviračių takai palei Nerį.

Gyventojai prašė sudrausminti vairuotojus ir inicijuoti greičio apribojimą.

SEK prašymui nepritarė.

Stašėnų k. gyventoja Vilma Chorūnaitė Šveicarijos seniūnijoje įkūrė laisvalaikio ir jojimo paslaugų centrą „Viliumai“. Jojimo aikštelės yra netoli žvyrkelio, kuriuo, pasak moters, mašinos, motociklai važinėja dideliu greičiu, gąsdindami žirgus. Gyventoja prašė įrengti kelio ženklą, ribojantį transporto greitį iki 20 km/val. arba greičio slopinimo įrenginius, arba nuo kapinių pusės uždrausti sunkvežimių eismą.

SEK nepatenkino ir šio prašymo.

Angelė Ž. susirūpino, kokios yra perspektyvos apie 3 km kelio, vedančio į Didžiojo Raisto kaimą (Užusalių sen.). Pasak jos, šio kaimo bendruomenės netenkina 2–3 greiderio pravažiavimai per metus ir kelios mašinos žvyro.

SEK yra gavusi Užusalių seniūno pavaduotojos Danguolės Karnylienės komentarą šiuo klausimu. Jame pripažįstama, kad kelio būklė yra prasta, bet seniūnija nežino, ar turėtų į jį investuoti, nes neišspręstas nuosavybės klausimas. D. Karnylienės žiniomis, šiuo metu vyksta susirašinėjimas tarp rajono Savivaldybės ir UAB „Poraistė“.

Informacija perduota Savivaldybės administracijos direktoriui.

KOMENTARAI