Naujosios mokymo įstaigų direktorės – apie save ir darbo planusNaująją „Saulutės“ vadovę J. Galvydytę pasveikino rajono meras E. Sabutis.

Naujosios mokymo įstaigų direktorės – apie save ir darbo planus

Violeta Skodienė, Jelena Galvydytė ir Gražina Gečienė – naujosios Jonavos mokymo įstaigų direktorės. Visos jos – ne naujokės švietimo sistemoje, tačiau vadovavimo vairą į savo rankas paėmė dar neseniai. Moterys jau turi užsibrėžusios konkrečius tikslus ir mato savo įstaigų vizijas.

Lietuviškos gamtos grožis – iš paukščio skrydžio
Kūno kultūrą Jonavos gimnazijose keičia slidinėjimo pamokos
,,Raudonos nosies“ akcija įtraukia ir mažuosius jonaviečius

Ilgas mokslų kelias

V. Skodienė nuo 2018 metų sausio 2 dienos pradėjo vadovauti Jonavos mokyklai-darželiui „Bitutė“. Kaip pati save apibūdina, ji – imli naujovėms, prisitaikanti prie pokyčių, pareiginga ir siekia užsibrėžtų tikslų visose gyvenimo srityse.

Jonavoje gimusi ir užaugusi moteris čia baigė ir vidurinę mokyklą. Vėliau įgijo auklėjimo ikimokyklinėse įstaigose specialybę, studijavo pradinio ugdymo pedagogiką tuomečiame Vilniaus pedagoginiame universitete ir dirbo pradinio ugdymo mokytoja. Norėdama tobulinti profesines kompetencijas, mokslą tęsė magistrantūros studijose ir 2005 metais tapo edukologijos magistre.

V. Skodienė įsitikinusi, kad „Bitutė“ taps šiuolaikiška įstaiga.

Mokytojas – ne profesija

Paklausus, ar visada norėjo savo karjerą sieti su vaikais, „Bitutės“ direktorė nedvejodama tikina, kad apie pedagogo darbą ji svajojo nuo vaikystės. Jos žodžiais tariant, mokyti vaikus – daug džiaugsmo ir pasitenkinimo savo darbu teikianti profesinės karjeros sritis, nors kartu tai daug pastangų reikalaujanti veikla.

„Dažnai sakau, kad mokytojas – ne profesija, bet gyvenimo būdas. Tačiau kai dirbi tai, apie ką svajojai nuo vaikystės, pamiršti galvoti, ar tas darbas sunkus“, – kalbėjo V. Skodienė.

„Bitutėje“ permainos

V. Skodienė tikina, kad „Bitutės“ bendruomenė turi per daugelį metų įsitvirtinusių tradicijų, susiformavusį kolektyvą, kuriame dirba daug kompetentingų ir atsidavusių savo darbui specialistų.

„Manau, kad, siekdami išsaugoti įstaigos tradicijas bei savitumą ir susitelkdami pozityviems pokyčiams, visi kartu kursime atsinaujinančią, besimokančią ir bendradarbiaujančią švietimo įstaigą. Šiandien „Bitutė“ išgyvena pokyčių laikotarpį – Jonavos rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo 2016–2020 metų pertvarkos pagrindu iki 2018 m. rugpjūčio 31 d. ji taps Jonavos lopšeliu-darželiu „Bitutė“. Stengsimės  būti šiuolaikiška ir patrauklia ikimokyklinio ugdymo įstaiga, tobulinsime teikiamų paslaugų kokybę, kursime, plėtosime ir modernizuosime edukacinę aplinką, sieksime apsirūpinti šiuolaikinėmis ugdymo priemonėmis“, – planais dalijosi V. Skodienė.

Svarstydama apie „Bitutės“ ateitį ir tikslus, moteris sau ir kolegoms linkėjo nebijoti įgyvendinti svajonių, nepamiršti geranoriškumo, tolerancijos, atidumo šalia esantiems ir laiko – sau, artimiesiems, gerai knygai ir įdomiam pokalbiui.

Neužmirštama patirtis

Tam, kad pedagogas yra daugiau nei profesija, V. Skodienei pritaria ir Jonavos vaikų lopšelio-darželio „Saulutė“ vadovė Jelena Galvydytė.

Antrą mėnesį oficialiai direktorės pareigas einanti moteris yra tikra jonavietė, užaugusi dabartinės Senamiesčio gimnazijos mokyklos suole. Toliau Jelenos biografija veda į Šiaulių universitetą, kur ji studijavo specialiąją pedagogiką ir logopediją. Iki direktorės pareigų „Saulutėje“ moteris dirbo specialiąja pedagoge Jonavos rajono savivaldybės pedagoginėje psichologinėje tarnyboje. Pasakodama apie savo darbinį kelią, moteris prasitaria, kad neišdildomą įspūdį jai paliko pirmoji pedagoginė patirtis.

„Užusalių pagrindinėje mokykloje pradėjau dirbti specialiąja pedagoge, logopede. Iki šiol tai mokyklai jaučiu ypač šiltus jausmus. Ji visada išliks svarbi ir dėl patirties, ir dėl ten sukauptų prisiminimų. 2015 metais Šiaulių universitete baigiau specialiojo ugdymo koordinavimo magistro studijas. Šis mokymosi laikotarpis, bendravimas su jaunais specialistais, kompetentingais dėstytojais iš esmės sujudino mąstymą, sakyčiau, „užprogramavo“ smegenis aktyviau mąstyti. Teko keistis, mokytis taikyti šiuolaikinius mokymosi metodus. Patyriau, kaip naudinga yra būti skirtingiems, kaip puikiai gali pavykti tuos skirtumus derinti ir mokytis vieniems iš kitų“, –  pasakojo J. Galvydytė.

Pirmiausia – vaikai

Save apibūdina: drąsi, atvira, nuoširdi ir mėgstanti iššūkius asmenybė, susitelkusi į tikslo siekimą, kitiems gali atrodyti griežtoka ir reikli. J. Galvydytė tikina, kad siekia išlikti teisinga ne tik sau, bet ir kitiems, stengiasi ieškoti sutarimo, drąsinti darbuotojus teikti pasiūlymus, kartu spręsti. Ji yra iš tų žmonių, kurie dirba vedami pašaukimo, neapsiribodami tik veikla, apibrėžta darbo pareigybėse ir taisyklėse.

„Man labai patinka dirbti su vaikais, klausytis jų idėjų ir padėti jas realizuoti. Tikiu, kad mažyliai daug kam sukelia pozityvių emocijų. Darbas su jais sunkus tiems žmonėms, kurie jaučiasi saugiau stabilioje, nesikeičiančioje aplinkoje. Būdamas su vaiku, turi būti pasiruošęs iššūkiams, staigmenoms. Mokykloje aš buvau „matematikė“. Man visada patiko tie uždaviniai, kurių iš pradžių nesupranti, o kai juos „išgliaudai“, jauti pasitenkinimą. Visada patiko strateguoti, spręsti sudėtingas problemas ir ieškoti išeičių. Mielai einu į grupes, kalbinu auklėtojas, vaikučius. Mane visi vaikai, net ir verkiantys, pykstantys, veikia pozityviai. Negalių jų nepakalbinti. Džiugina mažųjų pasitikėjimas savimi, kūrybiškumas, savitumas“, – kalbėjo J. Galvydytė.

Modernus darželis

Pasak vadovės, pagrindinė „Saulutės“ problema šiuo metu yra vidaus patalpų renovacija. Prakalbus apie darželio planus ir viziją, J. Galvydytė dalijasi mintimis apie modernią ugdymo įstaigą.

„Norėčiau, kad „Saulutė“ būtų modernus darželis tiek išore, tiek mokymo metodais. Manau, kad pedagogų mokymo priemonės gali būti visiškai paprastos, tačiau sudominti ir nustebinti šiuolaikinius vaikus – nelengva. Smagu būtų taikyti inovatyvius ugdymosi metodus, priemones. Kalbu apie technologijas, interaktyvias lentas, grindis. Jei galvotume apie skaitymą, tai mokslininkai siūlo keisti požiūrį ir derintis prie besikeičiančių poreikių, t. y. kai skaitymo tekstas sutrumpėja iki kompiuterio ar telefono ekrano apimties, kai žodis po žodžio keičiasi į informacijos paiešką simbolių sraute. Pasyvesnis pasakos klausytojo vaidmuo pavirsta aktyvia veikla, padedančia atrasti save, išlaisvinti vaizduotę ir mokytis bendrauti dalijantis patirtimi. Norėtųsi, kad darželis atitiktų šiuolaikinės visuomenės lūkesčius. Tai pas mus jau vyksta – teko stebėti, kaip priešmokyklinio ugdymo grupės vaikai internetu susisiekia su ispanais, yra pasiruošę bendrauti anglų kalba. Kita vertus, esu ir už vaikų fantazijos lavinimą, kūrybiškumo išlaisvinimą. Tikiu, kad, išradingai pateikus, galime sudominti ir konstravimu iš paprastų šiaudelių, reljefo kūrimu iš gamtinės medžiagos, „statybomis“ iš aplinkos daiktų ir pan. Vaikui turi būti įdomu ir patrauklu aktyviai veikti. Juk taip smagu matyti į užsiėmimą įsijautusius mažylius, kai jiems neberūpi niekas aplinkui“, – kalbėjo J. Galvydytė.

Pasak G. Gečienės, pedagogo profesija turi didelę prasmę.

Ne svetima

Vaikų džiaugsmas ir šypsenos – vienas geriausių darbo įvertinimų yra ir naujajai Šveicarijos pagrindinės mokyklos vadovei Gražinai Gečienei. Nors oficialiai direktorės pareigas moteris eina dar visai neseniai, ji nėra naujas veidas mokyklos bendruomenei. G. Gečienė jau prieš 20 metų pradėjo dirbti šioje įstaigoje – iš pradžių lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja, o vėliau ėjo direktorės pavaduotojos ugdymui pareigas.

G. Gečienė baigė dabartinę Jeronimo Ralio gimnaziją, vėliau studijavo lietuvių kalbą ir literatūrą tuomečiame Vilniaus pedagoginiame universitete, galiausiai baigė viešojo administravimo magistrantūros studijas Kauno technologijos universitete. Be ilgametės darbo patirties Šveicarijos pagrindinėje mokykloje, moteris dar triūsė Bukonių pagrindinėje mokykloje, dabartinėje Justino Vareikio progimnazijoje, o pirmąją pedagoginio darbo patirtį įgijo rusakalbėje mokykloje.

„Įstojus į Vilniaus pedagoginį universitetą, prasidėjo tautinis atgimimas. Tada penkiolikai pirmojo kurso studentų buvo pasiūlyta padirbėti lenkiškame krašte įsikūrusiose mokyklose. Kartu su savo klasės drauge vienus metus dirbau Švenčionių rajono Baliulių pagrindinėje mokykloje. Ten visos pamokos vyko rusų kalba. Mes ėmėmės organizuoti renginius ir užklasinę veiklą, susidraugavome ir su mokiniais, ir su kolegomis“, – pasakojo G. Gečienė.

Sunkumai nublanksta

Moteris tikina, kad jai karjeros kelias buvo aiškus dar tada, kai mokėsi mokykloje. G. Gečienė visada norėjo dirbti su žmonėmis, o gerai besisekusios lietuvių kalbos ir literatūros pamokos paskatino pasukti pedagoginės karjeros link. Pasak G. Gečienės, visi sunkumai nublanksta prieš vaikų sėkmes ir džiaugsmą mokykloje.

„Pedagogo darbas tikrai sunkus ir labai atsakingas, reikalaujantis daug asmeninio įsipareigojimo. Kita vertus, jis labai įdomus, niekada nestovintis vienoje vietoje, o kiekviena diena atneša naujų spalvų. Gerą jausmą sukelia vaiko šypsena, juokas, akių žybtelėjimas, kai jam pasiseka patirti mokymosi ir naujų atradimų džiaugsmą. Tada suvoki, kokią prasmę turi tavo darbas ir kodėl esi pedagogas“, – kalbėjo G. Gečienė.

Bendruomeniškumas

G. Gečienė tvirtina, kad ji yra atvira, nuoširdi, reikli sau ir kitiems, nuolat domisi švietimo naujovėmis. Pagrindinis jos tikslas yra kurti ir puoselėti mokyklos bendruomenę, mokinių ugdymą sieti su vietos bendruomenės kultūra, stiprinti tradicijas, sudaryti galimybes siekti asmenybės brandos.

„Pradėdama eiti vadovo pareigas, turi nuspręsti, kaip organizuosi savo veiklą. Mūsų mokyklos bendruomenė tikisi pokyčių, siekia tapti atvira, besimokančia, visapusišką ugdymą teikiančia ugdymo įstaiga. Tikiu, kad vienas svarbiausių dalykų – šiltas ir geras mikroklimatas. Man svarbu mokyklos kolektyvą suburti vieningai veiklai, bendram darbui. Norėčiau, kad vyrautų sutarimo ir bendradarbiavimo kultūra. Tikiuosi, kad mokytojai, pagalbos mokiniui specialistai ir visi darbuotojai sieks dirbti kartu, imsis iniciatyvų. Man labai rūpi, kad dėmesys būtų skiriamas kiekvienam vaikui, atsižvelgiant į jo mokymosi gebėjimus ir asmenines galimybes. Sieksime sudaryti sąlygas kiekvienam mokiniui patirti mokymosi sėkmę ir išgyventi buvimo mokykloje džiaugsmą“, – užsibrėžtais tikslais dalijosi G. Gečienė.

 

KOMENTARAI