Moksleivių idėja užkariauja keliautojų širdisEuropos žemėlapiu papuošti drabužiai padeda įamžinti kelionių akimirkas. Dangiro Marcinkevičiaus nuotr.

Moksleivių idėja užkariauja keliautojų širdis

Karolina Jankauskaitė ir Viktorija Chlomko – Jeronimo Ralio gimnazijos mokinės, galinčios save vadinti jaunosiomis verslininkėmis. „TraveList‘u“ pavadintą mokomąją bendrovę merginos įkūrė tik šiek tiek daugiau nei prieš pusmetį, tačiau jų siūlomi unikalūs drabužiai – specialiai kelionių aistruoliams sukurti džemperiai ir palaidinės, jau spėjo užkariauti ne vieno pirkėjo širdį.

Iškilmingai pagerbė Kulvos krašto savanorius
Naujos pramogų erdvės atidarymo šventėje – vaikų klegesys
Jaunųjų menininkų kalvėje – „Jonavietės“ padėkos popietė

„TraveList‘o“ įkūrėjos – Karolina Jankauskaitė ir Viktorija Chlomko

Nuspalvinti pačiam

Marškinėliai ir džemperiai, papuošti Europos žemėlapio paveikslėliu, kuriame klientas gali pasižymėti aplankytas šalis – „TraveList‘o“ siūlomos prekės. Pasak jų kūrėjų, tai – unikalūs drabužiai, sukurti tam, kad kelionių aistruoliai galėtų įamžinti įsimintiniausias akimirkas.

„Mes parduodame marškinėlius, džemperius su kišene ir gobtuvu bei paprastus džemperius, kuriuos puošia atspausdinti Europos žemėlapio kontūrai. Kartu parduodame ir specialius, skirtingų spalvų rašiklius, skirtus jau aplankytų valstybių kontūrams nuspalvinti. Viskas labai paprasta – jūs paimate rašiklį, nudažote aplankytą šalį, išverčiate drabužį į kitą pusę ir pakaitinate-palyginate tą vietą lygintuvu. Tuomet spalva gerai įsigeria ir nenusiplauna“, – pasakojo viena iš „TraveList‘o“ įkūrėjų K. Jankauskaitė.

„Tai drabužiai, kurie yra patogūs ir išskirtiniai. Niekas niekada neturės tokio pat – kiekvieno žmogaus kelionių kryptys yra skirtingos. Mes ir pačios mėgstame keliauti. Žinome, kad jauni žmonės nori išsiskirti būdami tarp daugybės žmonių. „TraveList‘as“ ir yra skirtas tam, kad padėtų įamžinti kelionių prisiminimus. Mes pačios savo marškinėliuose esame pažymėjusios po 10–11 aplankytų šalių“, –  sakė V. Chlomko.

Atnešė žinomumą

Nors oficialiai savo veiklą merginos pradėjo tik 2017 metų lapkričio mėnesį, tačiau nuo tada „TraveList‘o“ gaminiai buvo pristatyti jau ne vienoje tarptautinėje mugėje. Didžiausią populiarumą joms pelnė nacionalinis „Junior Achievement“ startuolių konkursas.

„Pirmoji mūsų mugė – „Verslas jauniems“ buvo tarsi bandymas apšilti kojas ir atrasti savo trūkumus tam, kad galėtume patobulėti. Dėl to antrojoje mugėje – „Inovatyvus verslas 2018“  jau pelnėme kūrybiškiausio verslo titulą, buvome tarp penkių geriausių idėjų. Tuomet jautėmės labai laimingos, nes ten susirinko dalyviai iš daugiau nei 50 Europos šalių. Prieš mėnesį pasirodėme nacionaliniame „Junior Achievement“ startuolių konkurse. Kadangi jis buvo orientuotas daugiau į inovacijas, negalime pasigirti kažkokiu laimėjimu. Vis dėlto ir čia gavome labai nemažai dėmesio, kuris mums padėjo atrasti daugiau klientų. Mus filmavo televizija, pasirodė straipsnių populiariuose portaluose“, – įspūdžiais dalijosi V. Chlomko.

„Po reportažo televizijoje sulaukiau labai daug giminaičių skambučių – dauguma jų nežinojo apie mūsų veiklą. Vienas dėdė net atvažiavo pasveikinti manęs asmeniškai. Sulaukėme daugiau pirkėjų bei užsakymų. Išgirdome ir išskirtinių norų, pasufleravusių mums naujų minčių – galbūt ateityje ant drabužių atsiras viso pasaulio žemėlapis, gaminius papildys ir švarkai bei moteriškos tunikos“, – apie ateities planus prasitarė Karolina.

 Abejonių nebeliko

Būtent nevyriausybinės organizacijos – „Junior Achievement“ jaunuoliams siūloma galimybė dalyvauti „Mokinių mokomųjų bendrovių“ programoje ir paskatino jonavietes pasinerti į unikalių idėjų paiešką.

„Mes iš karto sugalvojome, kad norime dalyvauti „Junior Achievement“ organizuojamoje „Mokinių mokomųjų bendrovių“ programoje. Tuomet pradėjome kurti įvairias idėjas. Kai kilo būtent šioji – marškinėlių ir džemperių, tiesiog neradome argumentų, kodėl turėtume ją pamiršti. Galbūt pradžioje buvo šiek tiek baisu, kad galime nesurasti savo kliento, tačiau dabar abejonių nėra – tai patinka žmonėms“, – pasakojo V. Chlomko.

„Projektas, kuriame dalyvaujame, suteikia galimybę oficialiai įregistruoti verslą ir išmokti vystyti jį. Mes turime pildyti metines, finansines ataskaitas. Turime galimybę pardavinėti savo akcijas. Šis projektas yra skirtas tam, kad jauni žmonės galėtų išbandyti jėgas. Jis leidžia klysti ir mokytis iš  klaidų. Tokios pamokos gali praversti ateityje“, – draugę papildė K. Jankauskaitė.

Veiklos – daug

Nuosavo verslo puoselėjimas – tik dalis merginų veiklos. Jos – „Jonavos sporto savanorių“ narės, daug laiko skiriančios ir asmeniniam tobulėjimui. Pasak moksleivių, jei žmogus turi tikslą ir kryptingai jo siekia, jis gali nuversti kalnus.

„Planuoju ateityje pasirinkti ekonomikos studijas. Dėl to daug dėmesio skiriu šiai sričiai. Taip pat lankau teniso treniruotes. Galiu pasakyti, kad kai žmogus turi daug laisvo laiko ir jo neplanuoja, tai nieko ir nenuveikia. Jei turi daug užsiėmimų, privalai viską susidėlioti. Tuomet neturi kada kiurksoti prie televizoriaus ar „Facebook‘o“, –  kalbėjo Viktorija.

„Aš savo ateitį ketinu sieti su marketingo studijomis. Nuolatos domiuosi rinkos tyrimais ir pan. Taip pat dalyvauju „Jonavos sporto savanorių“ rėmėjų paieškose. Išaugus „TraveList‘o“ populiarumui, laisvo laiko praktiškai neliko, bet tai neliūdina – ši veikla man yra malonumas“, – tikino Karolina.

Papildo viena kitą

Bendraujant su merginomis, nesunku suprasti, kad jos – ne tik kolegės, bet ir geriausios draugės, nuolatos užbaigiančios viena kitos sakinius. Tačiau jų asmeninės savybės ir pomėgiai skiriasi. Negana to, iki draugystės jos netgi nemėgo viena kitos.

„Draugaujame kokius šešerius metus. Iki tol abi mokėmės „Lietavos“ mokykloje, dabar kartu lankome 11-ą klasę Jeronimo Ralio gimnazijoje. Mūsų draugystės pradžia, švelniai tariant, nekokia. Jei tuo metu kažkas būtų pasakęs, kad mes būsime geriausios draugės, būčiau atsakiusi – jokiu būdu. Likimas parodė savo pirštą – dabar negalime viena be kitos, netgi pradėjome labai panašiai mąstyti“, – kalbėjo V. Chlomko.

„Mes esame skirtingos, tačiau vėliau mūsų priešingybės tapo privalumu. Viktorija domisi ekonomika, rinka. Aš – marketingu, socialiniais tinklais. Ji tvarko „TraveList‘o“ ataskaitas, aš užsiimu reklama, bendrauju su klientais. Man nelabai patinka skaičiukai, o Viktorijai – atvirkščiai. Ji nepraleidžia tiek daug laiko socialiniuose tinkluose, o aš juos išnaudoju kaip puikų pigios reklamos kanalą. Tiesa, daug kam atrodo, kad naršymas „Facebook“ – tik laisvalaikio praleidimo būdas, tačiau tai yra be galo puikus verslo įrankis. Pačios tuo įsitikinome, kai sukūrėme „TraveList‘o“ paskyrą ir joje paskelbėme konkursą, kuriame buvo galima laimėti mūsų marškinėlius. Žmonės dalijosi konkurso nuoroda, pamėgo paskyrą ir taip surinkome daug sekėjų“, – prisiminė K. Jankauskaitė.

Didelis palaikymas

Gimnazistės džiaugiasi, kad sulaukia didelio draugų, bendraklasių ir šeimos palaikymo. Jos neslepia, kad tai motyvuoja, tačiau didžiausias įvertinimas – klientų šypsenos ir padėkos.

„Mano tėtis yra labai verslus, todėl jis labai džiaugėsi, kad jo dukra ėmėsi tokios veiklos. Artimieji visada palaikė mūsų idėją. Taip pat turime nuostabią mokytoją – Rūtą Strumilienę. Ji yra mūsų koordinatorė, skatinanti mus judėti į priekį. Jaučiame ir didelį mokyklos bendruomenės palaikymą. Sulaukiame žmonių komplimentų, pabrėžiančių, kad mūsų idėja yra unikali. Tokie žodžiai labai glosto širdį. Džiaugiamės, kad pirkėjai tiki mūsų idėja ir su malonumu nešioja mūsų drabužius“, – pasakojo V. Chlomko.

„Pamenu, kad kai tėvams pranešiau apie dalyvavimą „Junior Achievement“ programoje ir galimybę įkurti savo verslą, jie nežinojo, kas čia vyksta. Netgi nesuprato, kad galimybė įkurti savo įmonę dar sėdint mokyklos suole – realus dalykas. Viskuo patikėjo tik tada, kai pamatė mūsų užsakymus. Dabar labai palaiko ir netgi padeda, jei reikia kažkur nuvežti prekes“, – tikino K. Jankauskaitė.

Daug kas neatrasta

Merginos vienbalsiai neigia ir viešojoje erdvėje nuolat kartojamus teiginius, kad Lietuva – nepalanki terpė verslui. Pasak jų, svarbiausia turėti idėją ir ryžtingai siekti jos įgyvendinimo.

„Mūsų mažoje šalyje dar daug kas neatrasta. Čia trūksta inovacijų, dėl to yra labai gera terpė tobulėti. Daug kalbama apie jaunimo emigraciją. Manau, kad tai nėra blogai. Tegul jaunuoliai išvažiuoja, bet sugrįžta pasisėmę idėjų. Nuvykus į ekonomiškai labiau pažengusias valstybes, galima pamatyti daug novatoriškų sprendimų“, – įsitikinusi V. Chlomko.

„Svarbiausia yra turėti drąsos. Nebijoti, kad tau nepasiseks, nepavyks, kad suklysi ir teks galbūt bandyti iš naujo. Tiesiog reikia įdėti daug darbo ir pastangų. Visiems, kurie nedrįsta realizuoti savo svajonių, sakau – neatidėliokite jų įgyvendinimo“, – Viktoriją papildė draugė.

KOMENTARAI