Klausiame jonaviečių: ar girdėjote apie „Tėvų liniją“?Kiekvieną vakarą, darbo dienomis nuo 17 iki 21 val., galima paskambinti nemokamu numeriu 8 800 90 012

Klausiame jonaviečių: ar girdėjote apie „Tėvų liniją“?

Neseniai pradėjo veikti „Tėvų linija“: profesionalūs psichologai telefonu teikia pagalbą tėvams, nebežinantiems, kaip susitvarkyti su savo nepaklusniais vaikais.

100 lentelių su palinkėjimais Lietuvai ilgai nedžiugino
Padėkos vakare įteikti svarbiausi metų apdovanojimai
Šalia Jonavos sporto arenos – 32 kalėdinių eglučių alėja

„Tėvų linija“ – konsultacinė pagalba telefonu pozityvios tėvystės klausimais, kylančiais ir įtėviams bei globėjams. Kiekvieną vakarą, darbo dienomis nuo 17 iki 21 val., galima paskambinti nemokamu numeriu 8 800 90 012 ir su psichologu pasikonsultuoti rūpimais vaikų auklėjimo klausimais. Specialistai pasirengę padėti suprasti mažųjų elgesį, patarti dėl dažnai kylančių bendravimo problemų įvairiais amžiaus tarpsniais, kaip suvaldyti pyktį ir išlikti ramiems, kai situacija yra įtempta, žodžiu, rasti geriausią sprendimą. Šia aktualia tema pakalbinome keletą jonaviečių.

Agnė Smolskienė, pardavimų vadybininkė: „Manyčiau, kad tokia linija yra reikalinga, nes tėvai susiduria su tokiomis vaikų išdaigomis, kad kartais prireikia specialistų pagalbos. Aš auginu paauglį sūnų. Iš tikrųjų yra bėdų dėl jo nedrausmingo elgesio mokykloje ir namuose, dėl atsakomybės trūkumo ir kitų dalykų. Kartais konfliktinės situacijos taip išmuša iš vėžių, kad net nežinai, nuo ko pradėti pokalbį, kaip vaiką nubausti, kad jam būtų pamoka. Iš savos patirties sakau, kad diržas nėra išeitis. Jei bus labai spręstinų problemų, psichologų pagalba tikrai pasinaudosiu.“

Agnė Kisielienė, gyvūnų prekių parduotuvės vedėja:  „Apie „Tėvų liniją“ teko girdėti. Mano nuomone, tokia paslauga tikrai reikalinga. Augant vaikams, atsiranda vis daugiau poreikių, kaprizų, ne visi tėvai gali su tuo susitvarkyti ir ne visi turi kitų artimųjų, į kuriuos galėtų kreiptis pagalbos ar paprašyti patarimo. Daugelis tėvų auklėjimo problemas sprendžia socialinių tinklų grupėse, dalijasi patirtimi, bet vis dėlto retas kreipiasi į kvalifikuotus specialistus. Aš pati kreipčiausi, jeigu tik prireiktų, jau vien dėl vaiko gerovės. Juk  ten dirbantys psichologai, tikiuosi, padėtų išsirinkti patį geriausią sprendimą.“

Andrijana Čeplauskaitė, mama: „Man tokia paslauga nėra reikalinga, nesikreipčiau, jei ir reikėtų kokio patarimo. Dėl vaiko auginimo ir panašių reikalų tikrai turiu ko paprašyti pagalbos. Tačiau nesakau, kad ši paslauga nėra reikalinga, galbūt kai kuriems tėvams ji itin naudinga ir svarbi. Vaiko auginimo klausimais man padeda vyresnė sesuo, auginanti savo atžalas. Taip pat daug patarimų sulaukiu iš draugių. Dar  nebuvo tokios situacijos, kad reikėtų kreiptis į psichologus. Lietuviai – gana uždari žmonės, dažniausiai savo problemas sprendžia šeimos rate. Man irgi nesinorėtų skambinti į tą liniją, gal net nesmagu ir nedrąsu būtų atvirauti.“

Laurynas Gailius, Jonavos kūno kultūros ir sporto centro direktorės pavaduotojas: „Visos geros idėjos reikalingos. Manau, kad yra tikrai daug tėvų, kurie turi nemažai klausimų be atsakymo, patiria stresą ir t. t. Galbūt jiems yra gėda ar nepatogu kreiptis į gydytojus ar dar kažkur ir pripažinti, kad kažką galbūt daro negerai. Dabar gi nereikia iš namų išeiti ir gali pasikonsultuoti, gauti patarimų. Asmeniškai nelabai norėčiau skambinti, kol kas susitvarkau su vaiku, bet nežinai, kas gali gyvenime atsitikti, tad jei reiktų – skambinčiau.“

Lina Astrauskė, išėjusi motinystės atostogų: „Manau, kad iniciatyva labai sveikintina, nes šiandien informacijos gausa didelė ir tėvams dažnai sunku susigaudyti tuose procesuose. Jie ieško atsakymų visur ir ne visuomet geba atsirinkti, kas teisinga, o kas – ne. Manau, kad „Tėvų linijos“ specialistai galės įsigilinti į konkrečią problemą, duoti būtent tai situacijai galimus atsakymus. Vaikai labai skirtingi: kas tinka vienam, nebūtinai tiks kitam. Su vyru auginame dvynukus, daug kam gali pasirodyti, kad jie viskuo turėtų būti panašūs. Tačiau jie – dvi skirtingos asmenybės, todėl natūralu, kad ir auklėjimo metodai skiriasi. Psichologai patars, tačiau galutinį sprendimą priims tėvai, bet kuo daugiau nuomonių, tuo geriau. Esant būtinybei, manau, tikrai kreipčiausi pagalbos.“

Dainora Pocevičienė, salono „Grožio menė“ savininkė: „Pritariu, tikrai reikalinga. Artimųjų rate yra buvę situacijų, kai tokia „Tėvų linija“ būtų pagelbėjusi. Man asmeniškai, bendraujant su vaikais ir juos auklėjant, kol kas sunkumų nėra. Esame su dukra lyg draugės. Tačiau gyvenime juk niekada negali žinoti, kas bus, juolab auga dar viena atžalėlė. Ir nors tikiuosi, kad dėl sūnaus auklėjimo problemų nebus, bet prireikus pasinaudočiau tokia profesionalų teikiama pagalba.“

Jolanta Litvinovienė, AB „Achema“ operatorė: „Mano manymu, „Tėvų linija“ labai reikalinga. Tėvams, susidūrusiems su tam tikra, greito sprendimo reikalaujančia situacija, nereikėtų gaišti laiko vizitui pas psichologą, o pagalba būtų suteikta operatyviau. Dar vienas privalumas – galimybė išlikti anonimu. Juk tikrai ne visi išdrįsta kalbėti apie konfliktus ar kitus nemalonumus, kylančius šeimose tarp tėvų ir vaikų. Jei būčiau priversta spręsti probleminę situaciją, skambinčiau į „Tėvų liniją“. Prašyti pagalbos – ne gėda.“

 

KOMENTARAI