Gimnazisto tikslas – tapti naujos kartos mokytojuD. Žukauskas pamažu ragauja mokytojo duonos. Asmeninio albumo nuotr.

Gimnazisto tikslas – tapti naujos kartos mokytoju

Jonavos Jeronimo Ralio gimnazijos trečios klasės moksleiviui Domantui Žukauskui svetimų kalbų mokėjimas – tik į naudą. Rusiškai ir angliškai gerai kalbantis gimnazistas pamažu ragauja ir mokytojo duonos. Štai jau kurį laiką Jonavos rajono savivaldybės Viešojoje bibliotekoje jonaviečiams savanoriškai padeda įveikti anglų kalbos pradžiamokslį. Ir netgi šiuo metu jiems ruošia vadovėlį. Kviečiame susipažinti su šiuo jaunuoliu.

Jaunieji šalies stygininkai atskleidė savo gabumus
Rebusas jaunimui: kas yra tikras lietuvis?
Prizininkai – ir jaunieji jonaviečiai

– Kaip kilo mintis vesti anglų kalbos kursus?

– Pirmoji mano pamoka vyko aštuntoje klasėje, kai anglų kalbos mokytoja Nijolė Kasperiūnienė pasiūlė pakeisti ją. Pirmasis blynas buvo prisvilęs, tačiau manęs tai neišgąsdino. Kol apsipratau naujoje mokykloje – gimnazijoje, po ilgesnės pertraukos nusprendžiau vėl pabandyti. Su auklėtojos pagalba suderinome, kad direktorius Arūnas Rimkus leistų man organizuoti vakarines pamokas mokykloje. Sekėsi visai gerai, todėl nusprendžiau, kad reikėtų pabandyti su suaugusiaisiais. O kurgi galima suburti šiuos žmones? Aišku, kad Viešojoje bibliotekoje, nes tai – mūsų miesto pastatas, kurį, mano nuomone, labiau pamėgę suaugusieji nei paaugliai. Jaudinausi, nes nežinojau, ar pritapsiu prie savo „mokinių“. Galbūt jie žiūrės į mane labai skeptiškai? Tačiau tiek bibliotekos administracija ir darbuotojai, tiek kursų lankytojai mane labai šiltai priėmė.

– Koks jausmas tokiam jaunam mokytojauti?

– Buvo minčių, kad galbūt manęs, kaip mokytojo, nepripažins, nes neturiu išsilavinimo, kuris įrodytų, kad aš galiu ką nors kažko mokyti. O mokyti suaugusiuosius tikrai įdomu, kadangi „mokiniai“ labai puikūs, supratingi ir smalsūs. Dėl jų jokių problemų niekada nekyla.

Beje, suaugusiųjų grupė jau perpildyta. Tačiau nuo lapkričio pradžios pradėjau dirbti su 11–12-ų klasių mokiniais. Pamokos vyksta pirmadieniais nuo 16 iki 17 val. Informacijos skaitykloje. Norinčius moksleivius kviečiu ateiti.

– Trumpai papasakok apie šiuos kursus.

– Aš nebūnu „parodomasis ženklas“, kuris nurodo, kur rasti informaciją ir ką reikia žinoti. Visada bendrauju su savo mokiniais, daug aiškinu, spendžiame įvairaus tipo užduotis. Man svarbu, kad kiekvienas išmoktų dėstomą pamoką. Susitikimų metu dirbame ir kompiuteriais, pavyzdžiui, atlikdami testus „Moodle“. Pasitelkiame ir interaktyvųjį ekraną, kuris yra Informacijos skaitykloje. Įjungiame ekraną, bevieles pelytes ir šitaip programos „Mouse Mischief“ pagalba žaidžiame, kartodami jau išmoktus dalykus. Nemėgstu „persunktų“ pamokų, todėl braižome ir minčių žemėlapius ar įvairias schemas, kurios padeda išmokti tam tikras temas. Visada reikia mokėti gautą informaciją suglausti. Pastebiu, kad jaunieji mokytojai, kurie ateina į mokyklas po universiteto, to nesugeba.

Aš suaugusiuosius mokau anglų kalbos pradžiamokslio, pačių paprasčiausių dalykų, kurie pagelbėtų užsienyje bent jau suvokti, kas tau sakoma. Labai džiaugiuosi, kad žmonėms sekasi – per keturis mėnesius tiek daug nuveikėme ir išmokome. Jaučiu didelį progresą.

– Ruoši ir mokomąją knygelę?

– Daugelį šiuolaikinių mokomųjų knygų rašo profesoriai, ekspertai, kurie tikrai nesuvokia, kad mokiniui reikalinga paprastai ir aiškiai pateikta informacija. Taip yra ir su užsienio kalbų knygomis – daugelis jų per daug sudėtingos. Ir kaipgi išmoksi tą anglų kalbą, jei net lietuviškai nesupranti, ko iš tavęs tos knygelės nori? Nusprendžiau, kad būtų ne pro šalį parašyti ir išdėstyti taip, kad niekada su svetima kalba susidūręs žmogus neišsigąstų ir bandytų ją perprasti. Tiesa, aš rengiu tris knygeles: viena – anglų kalbos gramatikos, antroji – užduočių sąsiuvinis, o trečioji – skaitinių knygelė.

Pirmosios knygelės tikslas yra išmokyti gramatikos kuo paprasčiausiu būdu – pasitelkiant lenteles, konkretizuojant informaciją. Užduočių sąsiuvinis yra skirtas gramatikai įtvirtinti – ten rastumėte po keletą pratimų kiekvienai temai, jie akimirksniu patikrintų jūsų įgytas žinias. Skaitinių knygelės esmė yra ta, kad ji leidžia perskaitytą tekstą suvokti, nes yra vertimas į lietuvių kalbą. Taip pat yra pateikiami ir klausimai, į kuriuos atsakę visapusiškai suprasite, apie ką buvo tekstas. O paskui yra mokinio eilė. Jis turi sukurti jau savo tekstą pagal skaitytą.

Tam, kad knygelės išvystų dienos šviesą, reikia leidyklos. Nusprendžiau, išsamiai pateikdamas informaciją apie savo sumanymą, kreiptis į daugelį leidyklų. Niekas man neatsakydavo, galbūt manydavo, kad tai yra pokštas. Bet, jei stengiesi, tai ir pasiseka. Taip ir buvo. Kauno technologijos universiteto leidyklos „Technologija“ vadovas Marius Genys sutiko prisidėti ir išleisti pirmąsias knygeles. Tiesa, tai bus bandomasis mažo kiekio tiražas, kad galėčiau išbandyti Viešojoje bibliotekoje su savo mokiniais. Dėl prekybos dar jokių planų nėra.

Džiaugiuosi ir dėkoju leidyklos vadovui, kad galiu realizuoti savo idėją. Taip pat ačiū anglų kalbos mokytojai Auksuolei Karosienei ir lietuvių kalbos mokytojai Nijolei Rimkuvienei, kurios man padėjo ištaisyti klaidas.

– Ar savo ateitį ketini susieti su anglų kalba ir mokytojo profesija?

– Pirmiausia aš dėkingas savo pirmajai anglų kalbos mokytojai Nijolei Kasperiūnienei už sudominimą šia kalba. Dabar galiu siekti dar didesnių svajonių išsipildymo ir ateityje. Nesiskundžiu ir rusų kalbos žiniomis. Jos pagrindus man davė rusų kalbos mokytoja Alla Pranckevičienė. Galima padaryti išvadą, kad tik geras pamokų organizavimas ir mokėjimas sudominti lėmė, kad aš ėmiausi tokios iniciatyvos. Norėčiau rinktis dvigubą profesiją – būti anglų ir rusų kalbų mokytoju.

Šios kalbos leidžia įvairiai save realizuoti. O mokytojo profesija man patinka, nesvarbu, kad ji reikalauja daug pastangų. Kai tau patinka tai, ką darai, tada jautiesi laimingas, į darbą eini kaip į šventę. Taip pat turiu tikslą būti naujosios kartos mokytoju, kuris įrodytų, kad mokytis yra įdomu ir naudinga. Manau, kad Lietuvai reikia naujo požiūrio į pedagogus ir švietimą.

Gimnazistas su savo „mokiniais“ Jonavos r. savivaldybės viešojoje bibliotekoje. Asmeninio albumo nuotr.

Mokytojų komentaras

Jeronimo Ralio gimnazijos anglų kalbos mokytoja metodininkė A. Karosienė tik teigiamai atsiliepia apie šį vaikiną. „Šiandien mažai jaunų žmonių svajoja apie mokytojo profesiją, bet Domantas yra išimtis. Manau, kad jis yra ateities mokytojas, apie kurį mes daug ir garsiai kalbame. Jo rengiamos mokomosios knygelės medžiaga nustebino net pačius leidėjus, kurie sakė, kad ne visi ekspertai tai sugebėtų. Kai yra madinga sakyti, kad mokinys didžiuojasi savo mokytoja, aš norėčiau pasakyti priešingai – džiaugiuosi ir didžiuojuosi, kad esu jo mokytoja“, – šypsenos veide neslėpė pedagogė.

Vaikino auklėtoja, Jeronimo Ralio gimnazijos tikybos ir lytiškumo pagrindų mokytoja Inga Petrikonienė Domantui taip pat negailėjo gražių žodžių. „Tai labai draugiškas, atsakingas ir ieškantis savo kelio jaunuolis. Pamenu, devintoje klasėje, naujame kolektyve, jam buvo pasiūlyta  parengti protmūšį, skirtą Vasario 16-osios progai. „Atsakingai ir kruopščiai paruošti klausimai“ –  taip skambėjo ne vieno klasės draugo komentarai“, – teigė auklėtoja.

Jos žodžiais, gimnazijos 3ė – neeilinė klasė. Monika Imbrasaitė ir Julija Radzevičiūtė nuolat savo balsais puošia ne tik ugdymo įstaigos, bet ir Jonavos renginius. Abi pritaria dainininkui Arvydui Vilčinskui koncertiniame ture. Miglė Malinauskaitė – perspektyvi sportininkė, Milda Striupaitytė, Paulina Bradauskaitė, Eglė Kasparavičiūtė – itin gerai besimokančios merginos.

KOMENTARAI