Būtina abipusė tolerancijaDidelė mėlynė ant rankos L. Melko ilgai primins nemalonią situaciją autobuse. Autorės nuotr.

Būtina abipusė tolerancija

Į redakciją kreipėsi jonavietė Leokadija Melko dėl patirto incidento miesto maršrutiniame autobuse.

Moksleivių skaičiaus mažėjimas verčia imtis mokyklų pertvarkos
Prašo tapti globėjais
Svarbūs jonaviečiams renginiai vyks skirtingu laiku

Jonavietės skundas

Moteris, birželio 4 dieną, apie 19 val.,  važiuodama miesto autobusu Nr. 7, susižalojo.

„Nusipirkusi bilietą į Klaipėdą, iš geležinkelio stoties „septintuku“ važiavau į namus. Man reikėjo išlipti Sodų ir Vasario 16-osios gatvių stotelėje. Ten autobusas turėjo atvykti 19 valandą 4 minutės. Taip ir buvo. Tačiau stotelėje laukiančiųjų nesimatė, tad vairuotojas kaip švilpė, taip ir nušvilpė, nemažindamas greičio. Aš sušukau, kad išlipu, o jis tada staiga stabdė autobusą, – pasakojo jonavietė. – Visu svoriu trenkiausi į vairuotojo kabiną. Net nesuvokiau, kas man atsitiko, nė žodžio nepasakiau vairuotojui. O ir jis nekreipė dėmesio į tai, kad aš trinktelėjau. Išlipusi iš autobuso, pajutau skausmą ne tik kairėje rankoje, bet ir šone. O ką daryti? Parėjau namo, bet po kurio laiko pajutau, kad negaliu be skausmo ne tik atsikosėti, bet ir giliau atsikvėpti – taip dūrė sutrenktą šoną.“

Toliau moteris pasakojo, kad, nebeištverdama skausmo, kreipėsi į gydytojus. Medikai diagnozavo stiprų šonkaulių sutrenkimą, o apie patirtą rankos traumą liudija didžiulė mėlynė.

„Nesiskundžiu ir neprašau kompensacijos iš bendrovės „Jonavos autobusai“, nenoriu trukdyti jų brangaus darbo laiko. Bet vidinis balsas sako, kad negalima šitaip staigiai stabdyti transporto priemonės. Gerai, kad vožiausi į vairuotojo kabiną, o jeigu būčiau nulėkusi į priekinį stiklą? Incidentas galėjo baigtis visiškai kitaip. Labai norėtųsi, kad bendrovės administracija primintų vairuotojams, kaip jie turėtų elgtis – kur sumažinti greitį, kaip išleisti keleivius ir panašiai“, – sakė moteris.

Būtina kantrybė

Bendrovės „Jonavos autobusai“ direktorius Otaras Urbanas akcentuoja, kad keleiviai privalo laukti, kol transporto priemonė sustos.

„Tik tada, kai mašina nebejuda, keleivis turi atsistoti. Tokia yra taisyklė. Aš suprantu, kad moteris, tą pavakarę važiavusi autobusu, išsigando, kad ją nuveš toliau. Todėl, įspėdama vairuotoją apie išlipimą, staiga atsistojo, o šis nuspaudė stabdžius ir per greitai sustabdė transporto priemonę“, – komentavo įmonės direktorius.

Pasak vadovo, nesvarbu, koks yra greitis – didesnis ar mažesnis,  stabdant autobusą, žmogus vis tiek griūva į priekį.

„Žmonės praranda pusiausvyrą. Dažnai primename vairuotojams, kad prieš sustodami greitį mažintų iš lėto, atsargiai. Tada ir panašių nemalonumų išvengtume. Bet labiausiai prašome keleivių, kad jie nekiltų nuo sėdynių, kol autobusas dar važiuoja, nes tai rizikinga. Net Kelių eismo taisyklės reikalauja, kad keleiviai pasiruoštų išlipti tik autobusui sustojus. Pastebėjome, kad daugelis žmonių, vos įsukus į stotį, jau stojasi ir rengiasi kuo skubiau išlipti. Greičiau vis tiek nebus. Minėtu atveju moteris turėjo sėdėti, kol autobusas sustos. Vairuotojai mažina greitį ir prieš „gulinčius policininkus“, kurie įrengti daugelyje gatvių. Stabdant ir čia veikia inercijos dėsnis, todėl keleiviai privalo būti atidesni ir atsargesni“, – akcentavo bendrovės vadovas.

Iš patirties

Viešojo transporto paslaugomis pati naudojuosi ne itin dažnai, bet pastebėjau gana gražių dalykų.

Beveik visada, autobusui artėjant prie mano stotelės, atsistoju ir pasiruošiu išlipti. Taigi, kaip sakė bendrovės „Jonavos autobusai“ direktorius, lyg ir pažeidžiu saugumo taisykles. Beje, atkreipiau dėmesį, kad taip daro daugelis keleivių.

Neseniai vykdama autobusu „Vilnius–Šiauliai“, artėjant prie stotelės, taip pat atsistojau. Vairuotojas perspėjo, kad būčiau atsargi. Kitą kartą panašus atvejis pasikartojo ir Jonavos miesto autobuse. Moteris, vairavusi transporto priemonę, taip pat priminė apie saugumą ir patarė tvirčiau laikytis. Buvau nustebinta ir dėkinga vairuotojams.

Svarbiausia šioje istorijoje –  tolerancija ir Kelių eismo taisyklių paisymas.

KOMENTARAI