Atgal į vaikystę: tai kur tas Kalėdų Senelis gyvena?Kalėdų Senelis noriai pozavo su visais ekskursijos dalyviais. Asmeninio albumo nuotr.

Atgal į vaikystę: tai kur tas Kalėdų Senelis gyvena?

Prasidėjo tamsusis metas, ir jau visi pradedame justi šv. Kalėdų dvasią. Didžiąsias žiemos šventes visada įsivaizduojame baltas, kai už lango tyliai leidžiasi snaigės. Deja, pastaraisiais metais vis dažniau matome tik žalią veją. O taip norėtųsi to baltumo. Išeitis yra – reikia susiruošti vykti į Šiaurę, kur sniego iki kelių ir gyvena pats Kalėdų Senelis, o švenčių laukimas tiesiog sklando ore.

„Varūnos“ šokėjams – laurai, „Varpenos“ muzikantams – ovacijos
Ilgėjančių naktų dovana – šiaurės pašvaistės
Vaikų globos namuose – jaukus padėkos vakaras

Autobusu ir automobiliu

Kelionių agentūros jau senokai teikia įvairius pasiūlymus keliauti į Laplandiją (Suomiją). Šį kraštą galima pasiekti autobusu ir keltu, nakvynė įskaičiuota, lieka tik įsigyti ekskursijų paketą ir turėti šiek tiek pinigų asmeninėms išlaidoms.

Kelionės nėra labai brangios, o jas įsigyjant iš anksto, galima gauti tikrai nemažą nuolaidą.

Jeigu važiuoti autobusu nesinori, į Šiaurę galima leistis ir automobiliu, tik reikėtų nepamiršti įsigyti kokybiškas žiemines padangas, pasirūpinti degalais ir jų priedais. Juk  ten daug sniego, todėl laukia ekstremalus vairavimas užpustytais keliais, o ir temperatūra – ne mūsiškė, dažnai spaudžia minus 20 laipsnių šaltukas. Be to, pačiam reikia nusipirkti  kelto bilietus, susirasti nakvynę, Kalėdų Senelio namus, o tai jau nemenkas iššūkis.

Noriu „Naujienų“ skaitytojams perteikti pernykštės kelionės įspūdžius. Su savo mažąja sesute Liepa ir jonaviečiu Laurynu pasirinkome kelionę autobusu. Kelialapį pirkome iš anksto, dar lapkričio pradžioje, tad gavome nuolaidą.

Iš namų išvykome antrąją šv. Kalėdų dieną. Iš viso keliavome 5 dienas. Aplankėme Estijos sostinę Taliną, Suomijos – Helsinkį ir galiausiai atvykome į Kalėdų Senelio namus – Rovaniemi.

Tarsi princesės užburtoje ledo karalystėje…

Balta, balta, kur dairais

Toldami nuo Suomijos sostinės, pastebėjome, kad termometro stulpelis gana sparčiai krinta žemyn, o kai pasiekėme Rovaniemi, jis rodė žemiau -20. Oho, pagalvojome, kaip šalta. Vis dėlto, išlipę iš autobuso, labai nustebome, kad nejuntame jokios žvarbos. Atrodė, kad lauke tik -10. O koks grožis: aplink – balta, pusnys – iki kelių.

Vaikai netrukus ir sniego senį sulipdyti spėjo, o mes, suaugusieji, ir sniego gniūžtę vienas kitam paleidom. Ak, tas išsiilgtas žiemos grožis…

Po kelių minučių priėjusi gidė mus kvietė į Kalėdų Senelio olą. Apėmė nepakartojamas jausmas, iš vaikystės atėjęs tikėjimas stebuklais buvo toks stiprus, kad suspurdėjo širdelės ne tik vaikams, bet ir suaugusiesiems.

Padovanojo asmenukes

Įėjimas į olą nėra pigus (kainuoja 29 eurus), tačiau jokie pinigai neatstoja užplūdusio jausmo vaikščiojant po neįtikėtiną erdvę. Čia ir Kalėdų Senelio dirbtuvės, kuriose gali pasigaminti suvenyrų, pavyzdžiui, jo portretą iš gamtinių medžiagų, leistis į kelionę traukinuku, išmokti kaligrafijos meno, apsilankyti elfų mokykloje ir tapti tikru jos bendruomenės nariu. O kur dar pačių tikriausių elfų šou, meduolio dekoravimas, Kalėdų Senelio paštas, iš kurio gali išsiųsti laišką į bet kurį pasaulio kraštą, o gal net rasti savąjį, kurį kažkada pats rašei. Jeigu tiek puikių emocijų gavęs sukaitai, gali atvėsti ledo kambaryje, kur yra tikras ledo baras!

Pabaigoje laukia susitikimas su pačiu Kalėdų Seneliu. Pasakyk eilėraštuką, paspausk jam ranką – gausi dovanėlę ir dar asmenukę sutiks padaryti. Pasijusi lyg būtum vėl mažas – tiek emocijų, juoko ir šypsenų tikrai dar nematei.

Pasivažinėti su šiauriniais elniais – tikras smagumėlis.

Dešrelės ant laužo

Dar mažai įspūdžių? Tuomet vakare vykstame į Kalėdų Senelio kaimą. Ten turime galimybę pasivažinėti su šiauriniais elniais ir net Sibiro haskiais. Matėme ir eskimų namelį – iglu, pastatytą iš ledo.

O jeigu dar daugiau nori pramogų, tai miestelis siūlo susitikimą su Kalėdų Senelio pusbroliu, pasivažinėjimą sniego motociklais, šokius aplink Kalėdų eglutę ir, žinoma, gardų maistą. Tačiau vertėtų prisiminti, jog esate Skandinavijoje, kur kainos šiek tiek „kandžiojasi“, todėl patartina visada su savimi turėti sumuštinių ar kitokių užkandžių. Mes netyčia įsidėjome dešrelių ir apsidžiaugėme, nes turėjome galimybę jas išsikepti ant laužo.

Vakarais šaltukas pradeda daugiau spausti, tad vertėtų pasirūpinti papildomomis kojinės ir pirštinėmis. Žinoma, išvažiuodami iš namų, nepamirškite į lagaminą įsidėti kepurės, šaliko, šiltos striukės ir gerų batų.

Grįžome į viešbutį, kuris buvo nutolęs nuo Kalėdų Senelio namų beveik 200 kilometrų. Jeigu pasirinksite brangesnę kelionę, galite nakvoti pačiame Kalėdų Senelio kaimelyje, kur turėsite galimybę stebėti išskirtinio grožio šiaurės pašvaistes.

Gyvūnų įvairovė

Nuotykiai Laplandijoje nesibaigė. Kitą rytą vykome į zoologijos sodą. Nesitikėjome, kad jis toks didžiulis. Čia ir meškos, lapės, briedžiai, elniai, paukščiai – įvairovė stebina. Jeigu vaikams sunku apeiti didelę teritoriją, parkas siūlo nemokamas roges – juoko dozė garantuota, nes kalniukų ten nemažai. O jeigu Kalėdų Senelio kaime neturėjote progos pasivažinėti elniais, tą padaryti galite zoologijos sode.

Prieš išeidami iš parko, būtinai pavalgykite, nes laukia ilga kelionė atgal į Lietuvą – pro Suomiją, Estiją ir Latviją.

Užsukite ir į Baltarusiją

Jeigu Jums kelionė į Laplandiją per brangi, siūlome aplankyti Baltarusiją. Čia taip pat yra Kalėdų Senelio rezidencija. Ji visai netoli nuo Lietuvos, todėl užteks tik dienos ar savaitgalio. Žinoma, čia viskas kitaip nei Laplandijoje. Ypač tą puikiai pajus suaugusieji, būtent jie galės sugrįžti į vaikystę. Jus pasitiks Snieguolė ir nuves pas Senį Šaltį, su kuriuo šoksite aplink eglutę. Viskas vyksta lauke ir daugeliui suprantama rusų kalba. Tačiau negaliu pažadėti vieno – kažin ar čia pamatysite tiek daug sniego, kiek jo būna Laplandijoje.